Իրանի և Միացյալ Նահանգների միջև բանակցությունների հինգերորդ փուլի ավարտից հետո Իրանի գլխավոր բանակցող, արտգործնախարար Աբբա Արաղչին հայտարարել է, որ «դա բանակցությունների ամենապրոֆեսիոնալ փուլերից մեկն էր»։ «Մենք անսասան ենք մեր դիրքորոշումներում։ Ամերիկյան կողմն այժմ հստակ պատկերացում ունի Իրանի դիրքորոշման վերաբերյալ»,- շեշտել է նա։               
 

«Մենք շատ մոտ ենք հանդիսատեսին, անմիջական է շփումը. մեծ բեմում կարող է դա կորչել»

«Մենք շատ մոտ ենք հանդիսատեսին,  անմիջական է շփումը. մեծ բեմում կարող է դա կորչել»
27.09.2016 | 12:09

«Իրատեսի» զրուցակիցը Հենրիկ Մալյանի անվան կինոդերասանի թատրոնի դերասան ԱՐԱ ՍԱՐԳՍՅԱՆՆ է: Հանդիսատեսին հայտնի է «Աստվածային կատակերգություն», «Քեռի Վանյա», «Ընկեր Փանջունի», «Ցեղի ֆիզիոլոգիա», «Պատմություններ գնացքում» և այլ ներկայացումներից: Ներկայացել է նաև կոմերցիոն ներկայացումներով, նկարահանվել մեծ թվով գեղարվեստական կինոնկարներում` «Լռության սիմֆոնիա», «Քրմուհին», «Մեծ պատմություն փոքր քաղաքում», «Վարդապետի լռությունը» և այլն:

-Կարծես սովորույթի ուժով և՛ տեղյակ, և՛ անտեղյակ մարդիկ ասում են գրականություն չկա, թատրոն չկա, կինո չկա: Կինոյում ու թատրոնում աշխատող դերասանից էլ կարելի է լսել «Այսօր ո՛չ թատրոն կա, ո՛չ կինո» արտահայտությունը: Հիմնավորվա՞ծ են արդյոք այս տեսակետները:
-Կա ընդգծված բողոք ամեն ինչից: Դա անցումային շրջանին բնորոշ երևույթ է: Մարդիկ չեն կարողանում ընկալել, որ ժամանակներ են փոխվում, եփման պրոցես է, և այս ամենը օրինաչափ է: Բայց ո՞վ է ասում, որ լավ ներկայացումներ չկան, լավ ֆիլմեր չկան, կամ լավ գրականություն չկա: Հիմա էլ են ստեղծվում լավ բաներ, վաղը ավելի լավ բաներ են ստեղծվելու, որովհետև հիման` այսօրը, նախապատրաստում է ապագան:
-Այս տարիներին նկատելի փոփոխություններ են եղել նաև Մալյա՞ն թատրոնում:
-Իհարկե: Շատ բան է փոխվել: 95-ից հանդիսատես չկար, պետությունը սկսեց չֆինանսավորել, ներկայացումներ չէինք ունենում: Փոխարենը շատ էինք շրջագայում աշխարհով մեկ: Մեզ հրավիրում էին միջազգային փառատոների, հյուրախաղերի: 2001-ից, երբ Նարինե Մալյանը վերադարձավ, կամաց-կամաց թատրոնը սկսեց ոտքի կանգնել:
-Մեծ դահլիճ ունենալու խնդիր ունի՞ թատրոնը:
-Մալյան թատրոնը իր չափերով կամերային է: Ի սկզբանե հիմքն այդպես է դրված եղել: Շատ հաճելի է, շատ տաք և՛ հանդիսատեսի, և՛ մեզ համար: Չեմ կարծում, թե ունենք ներկայացումներ, որ պետք է մեծ բեմերում խաղալ: Ինչպես ասացի` մենք շատ մոտ ենք հանդիսատեսին, անմիջական է շփումը: Մեծ բեմում կարող է դա կորչել:
-Մեր օրերում գովազդը էական դեր ունի: Ինչպես հարկն է պրոպագանդվո՞ւմ են ներկայացումները:
-Գովազդը ֆինանս է պահանջում, իսկ մենք շատ փոքր միջոցներով ենք ապրում: Այդ առումով մեր գովազդն էլ է «փոքր»:
Երբեմն հեռուստատեսությամբ է հաղորդվում ընթացիկ ներկայացումների մասին: Թատրոնի շենքի առաջ փակցված են ներկայացումների աֆիշները: Մեր գովազդն ավելի շատ ազնիվ գովազդ է: Ինչ առումով. ներկայացումներն են իրենք իրենց գովազդում: Երբ հանդիսատեսը հաճույք է ստանում ներկայացումից, դա ամենամեծ գովազդն է: Ես հիշում եմ Խորհրդային Միության տարիները. մի ամիս առաջ արդեն տոմսերը վաճառվում էին: 2000-ից հետո մեր հանդիսատեսը վերադարձավ, գալիս է նաև նոր հանդիսատես, նոր սերունդ:
-Խաղացանկը թարմացնելու, ընդլայնելու կարիք ունե՞ք:
- Չենք կարող շատ բեմադրություններ անել: Նույնիսկ մեկ ներկայացումը մեզ համար դժվար է` ֆինանսական առումով: Սակայն տարին մեկ-երկու նոր ներկայացում ունենում ենք: Թումանյանի հեքիաթները 36 տարի է` խաղում ենք, «Ցեղի ֆիզիոլոգիան»՝ 2003-ից, ինչ արվել է, մնացել է խաղացանկում, տարեցտարի ավելանում են նորերը:
-Ճի՞շտ է, որ դերասաններին հաճախ չի հաջողվում խաղալ իրենց երազած դերը:
-Ես ավարտել եմ ռեժիսորական բաժնի Մալյանի կուրսը: Այն ժամանակ միտք էլ չունեի դերասան դառնալու, բայց այնպես ստացվեց, որ Մալյանն ինձ առաջին կուրսից տարավ թատրոն, ու այնտեղ մնացի մինչ օրս: Երազած դեր չունեմ: Ես դերը սիրում եմ աշխատանքի ընթացքում: Եվ, փառք Աստծո, այնպիսի պրոֆեսիոնալ ու լավ մարդկանց հետ եմ աշխատել ու աշխատում մինչ օրս, որ իրենք գիտեն՝ ինձ ինչ դեր առաջարկել, որը կարող եմ, որը չեմ կարող խաղալ:
-Դուք նաև ֆիլմերում եք խաղում: Շա՞տ տարբեր աշխարհներ են դերասանի համար կինոն ու թատրոնը:
-Իհարկե: Թատրոնը միշտ, ամեն վայրկյան լցնում է դերասանին, սովորեցնում, զարգացնում, կրթում: Կինոն և հեռուստատեսությունը տանում են. աշխատեցնում են ու ոչինչ չեն տալիս` կրթելու, զարգացնելու իմաստով:
-Միևնույն ներկայացումը, դերը ամեն անգամ յուրովի՞ եք խաղում:
-Մեր ամեն օրը կրկնվո՞ւմ է: Ոնց էլ լինի, մի բան տարբեր է: Այդպես էլ ներկայացումը հնարավոր չէ կրկնել, ամեն անգամ տարբեր է:
-Թատերագետների, թատերական քննադատների մասին ի՞նչ կասեք: Կա կարծիք, որ նրանք դառը կորիզ են դերասանների, ռեժիսորների համար, և ոչ թե ներկայացում են նայում, այլ ուզում են նայել իրենց ներկայացումը:
-Գիտե՞ք ինչ, ինձ համար շատ հաճելի է, և՛ անցյալում, և՛ հիմա, թատերագետի կարծիքը լսելը: Ո՛չ ես, ո՛չ մեր թատրոնը այդ առումով խնդիր չենք ունեցել: Իհարկե, թատերագետը յուրահատուկ մասնագիտություն է, և հակասությունները շատ են: Թատերագետը նկատում է և ասում, որ պիեսը, ռեժիսուրան, դերասանի խաղը թույլ են, նրանք էլ ասում են` թատերագետն է վատ: Ինչպես մեր երկրի բոլոր բնագավառներում, թատրոնում նույնպես շատ բան դեռ խմորման փուլում է:
-Կա նաև ուրիշ տենդենց. բարձրաձայն միայն լավն են ասում, քննադատությունը նեղ միջավայրում է ծավալվում: Ավելի ազնիվ ու օգտակար չէ՞ քննարկելը, նաև դիմացինի տեսակետը լսելը:
-Իհարկե, չասելը բերում է կուտակումների: Այն ասելիքը, որ պետք է հնչեցվեր ու պարզ լիներ, գնում է ուրիշ ուղղությամբ, դեֆորմացվում է` վերածվելով բամբասանքի, վեճի:
-Ինչպե՞ս եք վերաբերվում հեռուստասերիալ երևույթին:
-Սերիալները ստեղծվել են 60-ականներին` Ամերիկայում: Գործարանատերերը ռեժիսորներին, սցենարիստներին պատվիրել են ստեղծել մի բան, որ իրենց աշխատողը գնա տուն, միացնի հեռուստատեսությունն ու ոչ մի բանի մասին չմտածի: Սերիալի էությունը, ստեղծման հիմքը դա է: Այդ ամենին գումարած` մեր սերիալները նաև անհամեմատ ցածր մակարդակով են արվում ու մատուցվում հանրությանը: Տեսեք, թե ինչ է ստացվում:
-Դերասանին նո՞ւյնպես վնասում է սերիալը, մանավանդ երբ առաջին քայլերը սկսվում են այդ աշխարհից:
-Երբ Արմեն Մազմանյանը և ուրիշ դասախոսներ իրենց ուսանողներին արգելում էին նկարահանվել սերիալներում, մյուս կողմը ոգևորվում էր, թե ինչի՞: Երիտասարդ դերասանը, դեռ արվեստի աշխարհ ոտք չդրած, կարող է պարզապես ոչնչանալ սերիալում:
-Դուք ժամանակին աշխատել եք հեռուստատեսությունում: Այսօր մեծ դժվարությամբ փորձ է արվում «մաքրել» եթերը (ոչ միայն սերիալներից): Բացերը չափից դուրս շատ չե՞ն այս ոլորտում:
-Հեռուստատեսությունում սկսել եմ աշխատել 77-ից` դպրոցն ավարտելուց հետո: Ի՜նչ ժամանակներ էին, ի՜նչ մարդիկ էին աշխատում, ստեղծագործում: Առաջին դպրոցն էր ինձ համար: Այն ժամանակ հեռուստատեսությունը նման էր մեղվի փեթակի, ուր առավոտից իրիկուն աշխատում էին, հրաշալի գործեր էին անում, մասնակցում էին հեռուսատեսության միջազգային փառատոների, մրցանակների արժանանում: Ստեփան Կարպիչն էր ղեկավարը: Հրաշալի ղեկավար էր, հայրենասեր, սրտացավ, նաև կոմունիստ: Բնական է, որ ժամանակները պետք է փոխվեին: Բայց լավ դպրոց կար: Եղած լավը պետք է պահպանեին, իհարկե, որոշ փոփոխություններով, գաղափարախոսությունը հանելով: Ես երիտասարդ ռեժիսորներին հարցնում եմ` մի՞թե կինո չենք ունեցել, կարելի էր հիմնվել դրա վրա ու զարգացնել: Ոչ թե հրապուրվել ամերիկյան կինոյով, և՛ ունեցածը կորցնել, և՛ չհասկանալ` ինչ են անում հիմա: Ամեն ինչի հիմքում տգիտութունն է: 90-ականներին մեր ոտքի տակից հողը գնաց, ու ինչ-որ նոր հող եկավ, այդ հող բերեցին, ու դա ավելի շատ դեգրադացման տարավ: Թեև վերջին տարիներին վերագտնում ենք մեր արժեքները, ժողովուրդը փորձում է ինքնամաքրվել: Ես լավատես եմ ու ոչ կույր լավատես, իսկապես տեսնում եմ դրական միտումը:
-Մեր զրույցի բուն թեմայից շեղվելով՝ ուզում եմ հարցնել Ձեր տղայի մասին: Որքան գիտեմ, նա ծառայում է ՀՀ զինված ուժերում, մասնակցել է ապրիլյան պատերազմին:
-Փոքր տղաս Հադրութում է ծառայում: Շատ լավ է անցնում ծառայությունը: Հենց դա է, որ փողոցից, տնից երեխա ես ուղարկում, դեռ այդքան լավ չճանաչելով քո երեխային, հայտնվում է պատերազմի մեջ ու բաց ճակատով դուրս գալիս: Լավ, ասում ես, այս ի՞նչ է կատարվում: Անսպասելի էր, թեև բացատրություններ ունի: Նման հանգամանքներում արթնանում է այն պոտենցիալը, որ ունի ազգը: Անսպասելի էր, որովհետև դա այն սերունդն է, որ ծնվել է Արցախյան ազատամարտից հետո: Ոչինչ չի արվել, որ այսօրվա երիտասարդը զգա իր` հաղթած պետության քաղաքացի լինելը: Մի բան էլ հակառակը: Չնայած դրան, այդ երեխեքը, նաև իմ տղան, կանգնեցին, պաշտպանեցին հայրենիքը: Հրաշալի սերունդ է, Աստծո մատը խառն է նրանց մեջ, մեծ արժանիքներ ունեն: Ես ապագան կապում եմ նրանց հետ ու վստահ եմ, որ ամեն ինչ լավ է լինելու:


Զրուցեց Արմինե ՍԱՐԳՍՅԱՆԸ

Դիտվել է՝ 3347

Հեղինակի նյութեր

Մեկնաբանություններ